This text will be replaced
Πατήστε Play για να ακούσετε τη μουσική της Ρένας Αθανασοπούλου για την ταινία
"Ο Μπλε Μαυρίκιος"

Αναζήτηση

Ποιός είναι online

Έχουμε online 14 επισκέπτες και 0 μέλη.

advertisement
advertisement
advertisement
Αρχική » Νέα - Ανακοινώσεις » Με άριστα έλαβε η Ρένα Αθανασοπούλου το μεταπτυχιακό δίπλωμα στον τομέα της Παιδαγωγικής του Θεάτρου

Με άριστα έλαβε η Ρένα Αθανασοπούλου το μεταπτυχιακό δίπλωμα στον τομέα της Παιδαγωγικής του Θεάτρου

print
email
Με άριστα έλαβε η Ρένα Αθανασοπούλου το μεταπτυχιακό δίπλωμα στον τομέα της Παιδαγωγικής του Θεάτρου

Renavox.gr - Ρένα Αθανασοπούλου - Renavox

Με άριστα έλαβε η Ρένα Αθανασοπούλου το μεταπτυχιακό δίπλωμα στον τομέα της  Παιδαγωγικής του Θεάτρου.

Το 2010 η Ρένα Αθανασοπούλου είχε περάσει πρώτη στο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών του Τμήματος Θεάτρου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Μετά την ολοκλήρωση της μεταπτυχιακής της διατριβής έλαβε με άριστα το δίπλωμά της ξεκινώντας μία νέα πορεία στον τομέα της θεατροπαιδαγωγικής.

Η εργασία της έχει τον τίτλο «Ερευνητική εφαρμογή ενός προγράμματος θεατρικής αγωγής για την ενδυνάμωση παιδιών στο ορφανοτροφείο “Μέλισσα”» και έχει δημοσιευτεί στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη του Α.Π.Θ.

Διαβάστε όλη την διπλωματική εργασία της Ρένας Αθανασοπούλου κάνοντας κλίκ εδώ!

Το δύσκολο έργο της εποπτείας  ανέλαβαν οι θεατροπαιδαγωγοί  Άβρα Αυδή και Μελίνα Χατζηγεωργίου. Χάρη στη δική τους ενθάρρυνση και υποστήριξη ένα όνειρο ζωής έγινε πραγματικότητα.
«Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος συνδέεται με την προσωπική μου επιθυμία να αποτελέσει το παρόν εγχείρημα ένα έναυσμα για άλλα αντίστοιχα προγράμματα. Τα παιδιά που στεγάζονται σε ιδρύματα έχουν περισσότερο από τα άλλα την ανάγκη δημιουργικών προσεγγίσεων που διευκολύνουν την αφομοίωση θετικών προτύπων.
 Κλείνω την παρούσα έρευνα με την ευχή, να εμπνεύσει η πορεία αυτής της μικρής ομάδας τους συναδέρφους που θα αποφασίσουν υπεύθυνα και συνειδητά να εστιάσουν τις γνώσεις και την παιδαγωγική τους ευαισθησία στις ανάγκες εύθραυστων παιδιών που στερήθηκαν τα δικαιώματά τους.»

Ρένα

Περίληψη εργασίας :
Το αντικείμενο της παρούσης ερευνητικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση ενός προγράμματος θεατρικής αγωγής για την ενδυνάμωση παιδιών που ζουν σε ορφανοτροφείο. Το ίδρυμα που επιλέχθηκε για την εφαρμογή του προγράμματος είναι η Στέγη Παιδικής και Εφηβικής Προστασίας «Μέλισσα» στη Θεσσαλονίκη, ένα ορφανοτροφείο θηλέων που δέχεται παιδιά μετά από εισαγγελική παρέμβαση λόγω παραμέλησης ή κακοποίησης. Το πρόγραμμα βασίστηκε στη μέθοδο του Εκπαιδευτικού Δράματος εστιάζοντας στο παιδαγωγικό κομμάτι και την ψυχολογική επίδραση που αυτό φαίνεται να έχει στους συμμετέχοντες. Για την επίτευξη μιας πολυεστιακής και πολύπλευρης επιστημονικά προσέγγισης εντάχθηκαν στο πρόγραμμα, μετά από μελέτη βιβλίων ψυχολογίας και συζητήσεις με ειδικούς του χώρου της ψυχικής υγείας, ορισμένα στοιχεία θεραπευτικών μεθόδων που συνδέονται με την τέχνη. Το βασικό ερώτημα που ορίζει τη στοχοθεσία και τη νοηματοδότηση της συγκεκριμένης έρευνας είναι με ποιους τρόπους μπορεί να διαμορφωθεί ένα πρόγραμμα θεατρικής αγωγής, προκειμένου να συνεισφέρει στην ψυχολογική ενδυνάμωση παιδιών που ζουν σε ορφανοτροφείο. Το πρόγραμμα διήρκησε τέσσερεις μήνες και οι συναντήσεις πραγματοποιούνταν σε εβδομαδιαία βάση.

Εξαιτίας των ιδιαίτερων αναγκών που όριζε το πλαίσιο εφαρμογής και λόγω διαφόρων πρακτικών δυσκολιών που έπρεπε να ληφθούν υπόψη, απαιτούνταν μία διαρκής ανατροφοδότηση και αναπροσαρμογή του προγράμματος, ώστε να εξασφαλιστεί όσο το δυνατόν περισσότερο η εγκυρότητα και η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας. Παρόλο που υπήρχαν δυσκολίες στην αξιολόγηση, φαίνεται από τα δείγματα που προέκυψαν ότι έχει επιτευχθεί κατά μεγάλο μέρος ο βασικός στόχος της ενδυνάμωσης. Αυτό έγινε μέσα από την προσεχτική επιλογή και προσαρμογή των κατάλληλων θεατρικών, παιδαγωγικών και θεραπευτικών στοιχείων και με την αναγνώριση ότι η ομάδα προσφέρει ένα ασφαλές και δυναμικό πλαίσιο για τη δημιουργία θετικών συναισθημάτων που, όταν αφομοιώνονται ατομικά, λειτουργούν ενδυναμωτικά στον τομέα της αυτοεκτίμησης και της αυτοαντίληψης οδηγώντας σε αλλαγές τόσο στην επικοινωνία, όσο και στη συμπεριφορά.

Έχει διαβαστεί 1008 φορές