Πέμπτη 05 Δεκεμβρίου 2024
email: renavox@gmail.com | κιν: 6944 530.903

Ρένα Αθανασοπούλου

Θεατρολόγος, Μουσικός, Συγγραφέας, Εικονογράφος, Εκπαιδευτικός

advertisement

Εισήγηση στο 1ο Παιδαγωγικό Συνέδριο του Κιλκίς

από Ρένα Αθανασοπούλου
Εισήγηση στο 1ο Παιδαγωγικό Συνέδριο του Κιλκίς

Την Κυριακή 28 Μαΐου συμμετείχα στο 1ο Παιδαγωγικό Συνέδριο που διοργανώθηκε στο Κιλκίς με τίτλο «Δημιουργικότητα και φαντασία στη σχολική τάξη». Είναι τιμή μου που επέλεξαν την εισήγησή μου για το φετινό πρόγραμμα. Πρόκειται για το σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός Εκπαιδευτικού Δράματος με στοιχεία δραματοθεραπείας και παιχνιοθεραπείας που στοχεύει στην ψυχολογική ενδυνάμωση των παιδιών και τα ενθαρρύνει να αντιμετωπίσουν τους φόβους τους.
Μακάρι η παρούσα εισήγηση να εμπνεύσει το ενδιαφέρον των συναδέρφων για την καινοτόμο παιδαγωγική διαδικασία του Εκπαιδευτικού Δράματος που αποτελεί έναν ευφάνταστο, δυναμικό και δημιουργικό τρόπο να διδαχτούν διάφορα μαθήματα και να καλλιεργηθούν σημαντικές δεξιότητες μέσα από συλλογικές δράσεις και βιωματικές εμπειρίες.


Περίληψη :
Εκπαιδευτικό δράμα βασισμένο σε μύθο της φυλής των Μασάι που διερευνά το θέμα του φόβου. Πιο συγκεκριμένα μέσα από τεχνικές που εντάσσουν το δάσκαλο και τα παιδιά σε ρόλο οι συμμετέχοντες βιώνουν διαφορετικές οπτικές γωνίες και αναζητούν δημιουργικές λύσεις για όσα τους τρομάζουν απαντώντας στα εξής ερωτήματα: Τι συμβαίνει, όταν δραματοποιούμε τις καταστάσεις και μεγαλοποιούμε τους φόβους μας; Τι μας προσφέρει θάρρος σε μια δύσκολη στιγμή; Γιατί φτάνει κάποιος στο σημείο του εκφοβισμού για να κρύψει το δικό του φόβο; Τι σημαίνει να αναγνωρίζουμε τη δυσκολία μιας κατάστασης και να ανατρέχουμε για βοήθεια στους άλλους;


Ηλικιακές ομάδες :
Απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου και Α΄, Β΄ Τάξεων Δημοτικού.

Εφαρμογές :
Το συγκεκριμένο Εκπαιδευτικό Δράμα αρχικά σχεδιάστηκε στο πλαίσιο ενός προγράμματος ψυχολογικής ενδυνάμωσης για τα παιδιά του Ορφανοτροφείου "Μέλισσα". Σε παραλλαγμένη μορφή εφαρμόστηκε στην Α΄ και Β΄ τάξη Δημοτικού στον τομέα της συναισθηματικής αγωγής. Επίσης εφαρμόστηκε σε μικτές ηλικιακές ομάδες στα πλαίσια διαδραστικών παραστάσεων για σχολεία και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και παρουσιάστηκε ως πρόγραμμα με ταυτόχρονη συμμετοχή παιδιών και γονέων. Τέλος αποτέλεσε εισήγηση και εργαστήριο σε συνέδρια και επιμορφώσεις.

Έχει διαβαστεί 178 φορές