Latest News
Renavox.gr - Ρένα Αθανασοπούλου - Renavox
27 Νοεμβρίου
Παγκόσμια Ημέρα του Θεάτρου στην Εκπαίδευση
Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας του Θεάτρου στην Εκπαίδευση πραγματοποιήθηκαν σε διάφορα σχολεία της Θεσσαλονίκης εφαρμογές εκπαιδευτικού δράματος από διδάκοντες με την ανάλογη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και εμπειρία. Η Ρένα Αθανασοπούλου εφάρμοσε σε μαθητές Λυκείου το εκπαιδευτικό δράμα που σχεδίασε η ίδια με βάση το θεατρικό έργο «Η Ζωή του Γαλιλαίου» του Μπέρτολτ Μπρεχτ θέτοντας τον προβληματισμό πάνω στο πάντα επίκαιρο θέμα της ευθύνης του επιστήμονα. Το δράμα αυτό συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο «Η Τέχνη του Δράματος στην Εκπαίδευση» των Αυδή και Χατζηγεωργίου.
Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και συμμετείχαν δυναμικά σε κάθε δραστηριότητα. Όλοι έπαιρναν μέρος, ακόμα και τα πιο μαζεμένα παιδιά. Οι ιδέες τους ήταν πολύ δημιουργικές και πρωτότυπες και συνέθεταν ένα ποικιλόμορφο παζλ αισθητικής και απόψεων. Μάλιστα, ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων οι θέσεις των παιδιών απέναντι στον προβληματισμό που ξετυλίγονταν μαζί με την ιστορία ήταν συχνά διαφορετικές και αντίθετες, ώστε το ηθικό δίλημμα που διαπραγματευόμασταν να φορτίζεται με όλο και μεγαλύτερη ένταση. Στον απολογισμό, στη συζήτηση που ακολούθησε όλοι ήταν πολύ προβληματισμένοι, έδειχναν να έρχονται για πρώτη φορά αντιμέτωποι με τέτοιου είδους ερωτήματα και κάθε φορά που εξέφραζε κάποιος μια σκέψη, παρακολουθούσαν με ενταμένη προσοχή και προσπαθούσαν να συνθέσουν τη δική τους οπτική στο θέμα.
Η συνεργασία μου με την καθηγήτρια ήταν άψογη, συμμετείχε μαζί με τους μαθητές αποτελώντας πρότυπο έμπνευσης και δράσης για τα παιδιά. Για εμένα, μιλώντας ως εκπαιδευτικός, ήταν ειλικρινά μια πολύ ουσιαστική εμπειρία και ένιωσα μεγάλη συγκίνηση βλέποντας το δράμα που είχα σχεδιάσει να εφαρμόζεται στην πραγματικότητα και μάλιστα με τόσο θετική αποδοχή, ενεργή συμμετοχή και υπεύθυνη στάση από τους μαθητές και την καθηγήτρια.
Είναι σημαντικό οι διδάσκοντες σε όποιο τομέα της εκπαίδευσης κι αν ανήκουν, να αναζητούν τρόπους βιωματικών μεθόδων στη μεταλαμπάδευση των γνώσεων σε παιδιά, εφήβους, ακόμα και ενήλικες. Πρέπει όλοι να δραστηριοποιηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε η γνώση να ξεφύγει από τα μονοδιάστατα στερεότυπα και να γίνει μια ουσιαστική εμπειρία ζωής που θα αντιμετωπίζει το μαθητή ως προσωπικότητα και κινητήρια δύναμη στη βελτίωση του κόσμου.»